8 november 2012

CG Make a Spectacle and Immortal

Femåringens ögon tindrade när jag öppnade kartongen från Trans Design och hon bestämde sig för två lack ur Holiday Joy, nämligen det mörkröda Cranberry Splash och rödguldglittriga Pure Joy. Ett lack på var hand och hela flickan strålade.

Dagens manikyr består av China Glazes hexahologlittriga Make a Spectacle ovanpå det grå, blålilaskimrande Immortal från Halloweenkollektionen Wicked. Immortal kommer absolut förtjäna ett eget inlägg senare, för det är så läckert. Jag kände dock mer för en lite mer uppseendeväckande manikyr, så därför blev det Make a Spectacle också. Eller om det var så att jag var riktigt sugen på att testa mina nya lack?

Immortal täckte fint på två lager, jag hade nog önskat det lite tunnare, men bara lite, för att det skulle passa mig perfekt.

Vackra Spectacle gick på bra, det behövdes lite petande för att få hexagonglittren lagom utspridda. Jag har på ett lager och det räcker gott för min del.

Just nu sitter jag och vickar på naglarna och hoppas på att det blir lite sol imorgon. Fotona är tagna under elektriskt ljus, helt utan dagsljus.

Jag har uppdaterat med ett par foton, ett i skugga och ett i svag novembermorgonsol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar