16 augusti 2013

Sparkling Garbage

Nu har jag snart gjort hela min första arbetsvecka och det ska bli skönt med helg. Fredagen firar jag med att delta i Skimmerskuggans holofredag.

Jag har spanat på Sparkling Garbage ett tag, bland annat har jag sett det hos Pamsan, men inte förrän nu har jag slagit till. Lacket är ljust grönturkost och proppat med hologlitter. Lacket är skirt och lättlackat och jag kom väldigt bra överrens med både formulan och penseln. På mina korta naglar tror jag att det hade räckt med två lager, ett tunt och ett lite flödigare, men jag valde att lägga tre ganska tunna lager.

Det här är ett lack som är snällt mot ojämna naglar, underliggande skavanker syns inte bakom gnistret. Det är en riktigt bra egenskap. Jag blev verkligen förtjust när jag såg att lacket gnistrar snyggt även i elektiskt ljus, inte bara solljus, vilket även gör det till ett trevligt lack även under den mörka delen av året. Tyvärr får jag inte med holoskimret så bra, men väl det superglittriga med en oskarp bild.

Som vanligt så använder jag Essies Nourish Me som baslack och Seche Vite som topplack.






1 kommentar:

  1. Finfint! Jag borde verkligen plocka fram min flaska igen :)

    SvaraRadera